twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Saturday, June 20, 2009

Balik kampung Part 1....

Esok merupakan hari terakhir para pelajar UJM4 berada di kampus kerana esok, mereka akan pulang ke kampung masing-masing. Ada yang akan pulang ke Kedah, Pahang, Selangor, malah tidak ketinggalan ada pelajar yang akan pulang ke Pantai Timur dan Kepulauan Borneo. Setelah berhempas pulas dan berjuang separuh mati, mereka akhirnya telah berjaya menamatkan semester pendek.

Tapi, bagi Faz dan Li(kedua-duanya bukan nama sebenar), dua kembar tidak seiras lain mak lain bapak, yang kedua-duanya berasal dari Jitra, Kedah merasakan inilah masa yang ditunggu-tunggu. Lebih2 lagi Faz dan Li sudah lama tak pulang ke kampung dan sudah pastinya banyak cerita yang ingin dikongsi dengan ahli keluarga masing2.

Terutamanya Faz yang terkenal dengan gelaran Albert Einstein Junior, akan pulang ke kampung dengan membawa sijil Pegawai Jemputan Pengakap untuk ditayangkan kepada keluarganya.

Li pula yang terkenal dengan kecerdikan dan kebijaksanaan memberi idea2 bernas telah berjaya mendapat sijil Catur Bestari dimana hanya pelajar yang betul2 bestari sahaja yang akan memperolehi sijil tersebut. Die sudah tidak sabar ingin menunjukkan sijil tersebut kepada tunangnya, Sya.

Tapi, bila malam terakhir sebelum mereka pulang, cerek air yang menjadi pemasak air mereka selama ini rosak tiba2. Entah dimana silapnya, walaupun sejam mereka meneliti cerek itu, langsung tak jumpa bahagian mana yang rosak.

Mereka bernasib baik kerana Pele(bukan nama sebenar) yang mempunyai kepakaran dalam bidang mekatronik, elektrik, elektronik, serta kronik muncul tiba2 lalu merepair cerek tersebut. Akhirnya cerek tersebut dapat diselamatkan.

Esoknya, Faz dan Li pulang ke kampung dengan hati yang tenang. Sekian.

3 comments:

Ini Iqbal Nasir said...

pergh... faz____ dan Li____...

Belley said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

┫  | |  ┣┓   ┏┓ 
┗┫━━ ┃  ━━┣┛  ┣┫ 
 ┃ ━━━━━ ┃  ┏┳┫┣┳┓
 ┗━━┳━┳━━┛  ┃    ┃