twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Tuesday, June 16, 2009

Siapa yang paling tua?

Di sebuah universiti awam di selatan tanah air, seorang pensyarah sedang bertanya kepada pelajarnya,

Puan Pensyarah: Leman, awak ada berapa orang adik-beradik?

Leman : Saya ada 6 orang adik beradik puan. Saya anak yang sulung.

Untuk memastikan pelajarnya adalah pelajar yang bijak, Puan Pensyarah bertanya lagi,

Puan Pensyarah: Maknanya awaklah yang paling tua?

Leman : Eh, taklah Puan. Umur saya baru 19 tahun. Datuk saya yang paling tua.
Umurnya dah 65 tahun. Terima kasih Puan.

Maka, Leman pun duduk dengan perasaan yang bangga kerana dapat menjawab pertanyaan Puan Pensyarah itu tadi. Sama ada gurauan ataupun kenyataan, itulah yang berlaku.
Tapi, bagi Puan Pensyarah, beliau merasakan masih ada pelajarnya yang serba kekurangan dari segi kemahiran berfikir.



3 comments:

Belley said...

ni mesti jpon ni. dah tua x sedar diri

Ini Iqbal Nasir said...

dgn stail ckp pon aku dah tau ni jpon...

yUS_RoOkIe86 said...

mmng sah aku jdi bhan uji kaji...umor 2 kasi tkar jdi 24...bru nmpak ckit...he2..