twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Tuesday, July 14, 2009

Kelas Cancel.. Part 6, Trauma...


Berbalik kepada Toni, dia tidak menyedari tingkah lakunya dengan Suraya tadi diperhatikan Taufik. Sejak dari awal lagi Taufik sudah memerhatikan gerak geri Toni dan Suraya. Tapi, tak siapa tahu apa yang tersimpan di kepala otaknya. Toni bangun dari tempat duduknya dan ternampak Taufik di belakangnya. Dia mula berfikir,” Eh, sejak bila dia ada kat belakang aku ni. Tadi tak ada, kenapalah dengan si Taufik ni.”

Setahu Toni, Taufik merupakan pelajar yang misteri. Sering berjalan seorang diri memandangkan dia tidak mempunyai ramai kawan. Tetapi sejak kebelakangan ini, Taufik sering dilihat cuba untuk mendekatkan diri dengan Toni dan kawan-kawannya. Lebih-lebih lagi, cara Taufik berkomunikasi agak pelik. Pernah suatu ketika dulu, sedang Toni dan kawan-kawannya duduk berehat sambil menunggu kelas bermula, tiba-tiba Taufik datang dan bersembunyi di belakang tempat mereka duduk. Menyedari hal itu, Shiba mengajak semua beredar dari situ. Bertambah menakutkan apabila Taufik turut mengekori mereka, tidak kira ke mana pun mereka pergi. Memandangkan kelas telah pun bermula, mereka mengambil keputusan untuk masuk ke kelas. Tiba-tiba, Taufik pun masuk dan duduk di sebelah Leman. Sedang asyik Leman membuat Kerja Dotanya, tiba-tiba terlihat satu pancaran cahaya seolah-olah flash dari kamera datang dari sebelah kirinya. Apabila ditoleh, kelihatan Taufik sedang menyimpan kameranya ke dalam poket seluarnya. Setelah kelas selesai,

Leman: Eh, Shiba. Kau perasan tak Taufik ambik gambar kita tadi. Aku nampak macam ada flash kamera tadi.

Shiba: Eh, yeke. Aku macam perasan tadi. Ish, gambar kita dia nak ambik . Nak buat apa. Eh, aneh-anehlah si Taufik tu. Ish seramla aku tengok dia.

Edy: Habisla Leman. Aku rasa, si Taufik tu ada hati kat kau tu.

Semua: Hahahahaha.......

4 comments:

Belley said...

cerita makin menarik...
perkembangan yang x dpt dijangka...
ni novel dewasa ke untuk bacaan umum..
:p

si ratu kecil said...

hahaha..gerun jugak..huhu..
byk sgt la tambahan watak..
xkan cite zoew n su mcm 2 je..harap2 ada smbgngan kisah diorg..huhu

akuzow said...

Aku terkeliru atara watak shiba n edy... anyway from a parody based on true story, cerita ni dah berkembang. N semakin matang. Syabas inspector Shahab!

Ini Iqbal Nasir said...

Shiba dan edy tu penyeri cerita je...watak sampingan...